Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op poedel.startpagina.nl

Welke tondeuse

Mo
28 Okt, 2011 14:23

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan de mensen hier die zelf hun poedels trimmen. Ik trim sinds een jaar mijn poedels zelf en gebruik hiervoor de andis AGC super met twee scheer koppen de 9 mm en de 1.5 mm. Nu wil ik voor de pootjes en het snuitje een andere tondeuse aanschaffen, want ik vind de scheerkop van de andis eigenlijk te breed voor dit werk. Welke tondeuse gebruiken jullie hiervoor? Als ik wat namen heb kan ik die gaan googlen.

Alvast bedankt, groetjes Mo.

Bewerkt 31 Okt, 2011 10:46
jeannette.hagen@hccnet.nl
28 Okt, 2011 18:46

Ik gebruik een favorita, maar wel met een brede scheerkop voor de voetjes. Een halve mm voor de witten en 1.5 mm voor zwartof die doe ik een week voor de show scheren. Er is een speciale voetenkop voor de favorita.

Gertie
29 Okt, 2011 17:19

Ook voor jou tondeuse is er een smal (voeten) scheerkopje te krijgen. De Andis 5/8. En als je dat niet fijn vind is de Moser Arco accu tondeuse misschien een uitkomst. Ik gebruik hem zelf ook voor de snuitjes, hij is stiller en handzamen.

Mo
31 Okt, 2011 10:46

Bedankt voor jullie reacties. Heb inmiddels de Moser besteld en hoop daar binnenkort mooie voetjes en snuitjes mee te scheren.

Groetjes Mo.